Ana Sayfa » » Badem Örneği Örgü Yapımı

Badem Örneği Örgü Yapımı

Yazan: Beyza 24 Temmuz 2013 Çarşamba | 15:04



Hanımlar bahar geldi ve badem ağaçları çiçek açtı. Badem hepimizin çok sevdiği bir meyvedir ama biz örgülerimizde bademide motif olarak almış bulunuyoruz. Hadi şimdi sizinle bademler yapalım. Hanımlar badem örgüsünü, badem motifini daha doğrusu örgülerinizin içinde kullanabilirsiniz. Atkılar yapabilirsiniz, bereler yapabilirsiniz, bluzlarınızda kullanabilirsiniz. Şimdi bahar geldi yazlık bluzlarınıza yapabilirsiniz. Badem örgüsünde tek sayıları seçmenizde yarar var. Bunu neden mi söylüyorum, şimdi anlayacağız. 

Bakın örnek olsun diye 11 ilmeklik küçük bir parçada uygulayacağız. İlmeğimizin 2,3,4,5 ilmeğimizi düz örüyoruz. Ortadaki altıncı ilmeğimizi düz örer gibi alıyoruz. Bakın bir tane ördüm sol  şişten hiç çıkartmadım. Bir tane sağ şişe doladım ilmek arttırdım. Aynı ilmeğe, aynı noktaya bir daha batıp tekrar düz örüyormuş gibi yapıyorum ama dikkat edin sol şişimden altıncı ilmeğimi hiç çıkartmıyorum. 3 ilmek etti. Dördüncü ilmek için ipliğimi doluyorum ve son kez olarak aynı yuvaya, aynı ilmeğe batıp bu kez örüp çıkarıyorum. Bakın burada ne yaptık. Burada biz bir ilmekten şurada gördüğünüz gibi, bir ilmekten tam 5 ilmek oluşturduk ve örgümüzün diğer ucuna kadar  tekrar devam ediyoruz. Badem yapacağımız olan 1 ilmekten çıkardığımız 5 ilmeği örgünün diğer bölümleriyle ayrılsın diye, burada ters örgü olarak uygulayacağız. Ama siz isterseniz bademi haroşe yapabilirsiniz, pirinçle uygulayabilirsiniz, lastik uygulayabilirsiniz ve yahutta bademin kenarındaki örgüleri ters yapıp bademi düz örgü olarak uygulayabilirsiniz. Bu tamamiyle sizin isteğinize bağlı bir olay. 

Örgümün arkasında 5 ilmeğimi ters olarak ördüm ve ipliğimi arkaya çevirip bakın şimdi bademi yapacağım noktaya geldim. 5 ilmeği ters olarak örüyorum. 1 ilmekten 5 ilmek çıkarmıştık bu 5 ilmeği de ben ters olarak örüyorum. Tekrar ipliği kendime çevirip örgünün arka yüzündeyiz. Bademimin diğer yüzündeki 5 ilmeğimi ters olarak örüyorum.Şimdi bakınız hanımlar şöyle bir şey oluştu burada bir delik var. Bu altıncı ilmeğimdi ortadaki ilmekti ve üzerinde oluşturduğum 5 ilmek. Hızlı bir şekilde yanındaki 5 ilmekleri hızlı bir şekilde düz olarak örüyorum ve badem yerine geldiğimde ipliğimi kendime doğru çeviriyorum ve ilmeklerimi ters örüyorum. Bademinizi ne kadar büyük yapacaksanız ters örgü sayısını o kadar fazlalaştırabilirsiniz. Küçük yapacaksanız 3 sıra sonrada bademin sivri köşesini oluşturmak için kesebilirsiniz büyük yapacaksanız daha fazla örerekte daha sonra tepesini oluşturmak içinde kesebilirsiniz. Biz isterseniz burada 5 sırayla yapabileceğimiz, 5 sıradan oluşan orta büyüklükte bir bademi oluşturalım. Bakınız örgünün arka yüzünde badem yapacağım kısmı düz olarak örüyorum çünkü örgümün ön yüzünde o bölge ters örgü olarak karşıma çıkacak ve diğer ilmekleri yine ters olarak örüyorum. 

Bakın hanımlar gördünüz mü şimdi tekrar bir sıra daha bademimi bu şekilde ördükten sonra artık sivri köşesini oluşturmak istiyorum ve kesmelere başlayacağım. Hemen düz örgümüde ördüm ve arka yüzündede hızlı bir şekilde ilmekleri gördüğüm şekliyle öreceğim. Düz ilmekleri düz, ters ilmekleri ters. Gördüğünüz gibi 1 ilmekten 5 ilmek çıkardım ve bademin gövdesini oluşturdum. Şimdi artık örgümün sağ ön yüzünde sağdan iki ilmek kesip ve soldan iki ilmek kesip sivri uç noktasını oluşturmak için  ortadaki 5 ilmeği iki yandan birer ilmek eksilterek sivrilteceğim. Ters örgüyle ördüğüm için ters örgüyle kesimlerimi yapıyorum. Bakınız iki ilmeği birlikte örmüştüm, ortadaki ilmeği ördüm ve dörtle beşide birlikte örüyorum. Eksilttim ipliğimi arkaya çevirdim ve düz örgümü ördüm. Örgümün 5 ilmeğini düz ördükten sonra badem kısmında kalan 3 ilmeğimi, ipliği kendime doğru çeviriyorum ve 3 ilmeği birlikte alarak kesiyorum tekrar tek ilmeğe düşürmüş oluyorum. Yani başlangıçtaki 11 ilmeğe tekrar geri dönmüş oluyorum.Bakınız burada gördüğünüz gibi ortada badem kısmına ulaştık. Çok enteresan ve çok güzel bir şey var hanımlar düz örgüyle gerçekten ters örgünün uygulamasıyla bazen örneği iki yönlüde kullanabilirsiniz. 

Tıpkı burada olduğu gibi bakın kenardaki 5 ilmek ters ve ortadaki bademlerim düz örgüyle çok  daha belirgin bir şekilde ortaya çıkmış oldu. Nasıl hanımlar çok güzel değilmi? Hemde çok basit. İnanın tekrar tekrar denediğinizde çok rahatlıkla yapabileceğiniz bir örnek ve çocuklarınızın örgüsünde, kendi şallarınızda, yazlık bluzlarınızda rahatlıkla uygulayabileceğiniz, çok seveceğiniz bir örnek.    (Videolu anlatım için tıklayın)

Kolay Gelsin...
Yorumlarınızı bekliyorum ;)

0 yorum:

Yorum Gönder