Ana Sayfa » , » Sarhoş Yolu Şaşırdı Örgü Yapımı

Sarhoş Yolu Şaşırdı Örgü Yapımı

Yazan: Beyza 24 Temmuz 2013 Çarşamba | 14:51

Hanımlar! Biliyorsunuz örgülerimizde  hanımlarımız yaptıkları örgüye mutlaka bir isim takarlar.Bugün sizinle birlikte uygulayacağımız örgünün adı, çok komik ama “sarhoş yolu şaşırdı J”...
   Burada sanıyorumki ilmeklerin sağa ve sola çaprazlama gidişi hafif ismine yakışır bir şekilde hal almış vaziyette. Sizinle bunu hemen uygulamaya başlayalım. Benim gibi sizde gülümsüyorsunuz şuanda örgünün, modelin adını duyduğunuzda biliyorum ama ördüğünüzde göreceksiniz o kadar kolay ve o kadar seri bir şekilde öreceksinizki kendinize şallar yapacaksınız, elbiseler yapacaksınız, bluzlar yapacaksınız, hırkalar yapacaksınız doyamayacaksınız bu örneğe. O kadar basit ve o kadarda rahat örülen bir örnek bu.Hadi uygulamaya başlıyoruz...


  Kenar ilmeğimizi alıyoruz herzamanki gibi. Bu örgüde iplik herzaman örgünün ön yüzündede, arka yüzündede bize doğru kendimize doğru olacak. İpliği kendimize doğru çevirdik 2 ilmeği birlikte alıyoruz ördük, sağ şişe aldık yani kestik ve hemen ipliğimizi sağ şişe dolayarak arttırdık. Sürekli aynı işlemi yapacağız. 2 ilmek birlikte alıyoruz iplik kendimize doğru, ördük üstüne attık arttırdık. Bir yandan kesiyoruz ilmek eksiltiyoruz hemen arttırıyoruz. Kesiyoruz ve arttırıyoruz. Çok basit bir şekilde bakın 2 ilmeği birlikte aldım hemen arttırdım. Örneği örerken başlangıçta örün kestiğiniz ilmeği sağ şişte görün ve hemen ipliği dolayarak arttırın. Bunu tekrar tekrar sıkça yaptığınız zaman şöyle bir pratik kazanıyorsunuz, kesiyorsunuz aynı anda arttırıyorsunuz ve sol şişten çıkarıyorsunuz. O kadar basit, o kadarda güzel bir örnek. Bakın hemen 2 ilmeğimi aldım kestim ve arttırıyorum. Sıranın sonuna kadar hep bu işlemi yapıyorum. Bu örnekte dikkat etmemiz gereken tekşey ilmek sayısı çift olacak 2 ve 2’nin katları. 
Bakın örgünün ön yüzünde 2 ilmeği kestim arttırdım, kestim arttırdım. Örgünün arka yüzüne geçiyorum. Dikkat ederseniz örnekte bir değişiklik yok aynı çünkü neden, örgünün ön yüzünde olduğu gibi arka yüzündede aynı işlemi tekrarlayacağım. Kenar ilmeğimi alıyorum ipliği kendime çeviriyorum. Bakın bir önceki sırada arttırdığım iplik ve kestiğim ilmek ikisini birlikte alıyorum, kestim arttırdım. Kesiyorum ve arttırıyorum. Bütün bir sıra boyunca örgünün arka yüzündede aynı işlemi yapıyorum. Bu kesip arttırma işlemini sol şişten ilmekleri çıkarmadan yaparken zannediyormusunuzki ben örgüye ilk başladığım yıllarda bu kadar hızlı bu kadar seri yapıyordum. Hayır, bende sizin gibi önce çok dikkatli bir şekilde iki ilmeği birlikte alıyordum. Kesiyordum şişte görüyordum, kestiğim ipliği mi doluyordum ama bunları zamanla sıkça tekrar ederek, yaparak öylesine bir pratiklik kazanıyorsunuz ki aynen şu şekilde örüyorsunuz, kesiyorsunuz daha şişten çıkarmadan arttırıyorsunuz ve çıkarıyorsunuz. Sizde bu örneği sıkça uyguladığınız zaman bu pratikliği, bu hızı kazanacaksınız. Hanımlar sanıyorum sizin için son derece kolay bir örnek bu ama görünüşünü şöyle görmenizi istiyorum. 

Lütfen bakar mısınız ne kadar güzel ilmekler önde ve arkada kesiliş şekline göre sağa ve sola kendi arasında ne kadar güzel bir zikzak meydana getirdi ve ajurlar ne kadar güzel duruyor. Bu örnekten hemen kendinize yazın serin günlerde kullanmak üzere bir şal örün. Omuzlarınızda o kadar güzel duracak ki herkes size hayran kalacak...     (Videolu anlatım için tıklayın)
Kolay Gelsin...
Yorumlarınızı bekliyorum ;)

0 yorum:

Yorum Gönder