Ana Sayfa » » Yalancı Selanik Örgü Yapımı

Yalancı Selanik Örgü Yapımı

Yazan: Beyza 24 Temmuz 2013 Çarşamba | 14:29


Hanımlar selanik örgüsü özellikle atkılarımızda kullandığımız ve çok sevdiğimiz bir modeldir.
Selaniğin bir başka çeşidinden size bahsetmek istiyorum. Ne dersiniz birlikte deneyelim mi?

  "YALANCI SELANİK"
Yalancı selanikte 3 ters örgü 1 düz örgü kullanıyoruz. Bütün bir sırayı 3 ters 1 düz olarak örüyoruz. Şimdi birlikte bir uygulayalım. 

Bakın 1,2,3 ters örgüyü ördüm, ipliğimi arkaya çeviriyorum
1 düz ilmek örüyorum. Bütün bir sırayı 3 ters 1 düz olarak bitireceğiz. Örülmesi son derece
rahat, uygulaması son derece kolay seveceğiniz bir model. Atkılarımızda, kalın ipliklerle kaban yapımında, uzun hırkalarınızda rahatlıkla kullanabileceğiniz bir örgü çeşidi. Bakın 3 ters örüyorum ters örerken ip bana doğruydu düz örerken ipliği arkaya alıyorum 1 ilmek düz örüyorum. İpliği kendime çeviriyorum 3 ilmek ters örüyorum ve ipliği arkaya atıp 1 ilmek düz örüyorum. Tekrar yapıyoruz ve sırayı bu şekilde bitiriyoruz.
Örgünün arka yüzünde 3 tane ters örgü yaptığımız ilmeklerin ortasındaki ilmek düz olacak diğerleri ters olacak. Bakın ilk sıralarda insanı biraz şaşırtır ama daha sonra rahatlıkla uygulayabileceğiniz bir örnek. 1,2 sıra sonra zaten örnek kendini gösterecektir 3 ters 1 düz, 3 ters 1 düz şeklinde.Bakın burada kenar ilmeğim ve 1,2,3 ters ilmeğim var. Demekki ortadaki ilmeği düz öreceğim diğer ilmekler ters olacak. 

Bakın! Geliyoruz 1,2,3 taneyi attım tekrar düz yaptım. Örneğin ilk iki sırasında ortadaki ilmeği düz örme yöntemini kullandığımda örgü
ilerlemeye başladığında kendiliğinden ters ilmekler düz ilmekler kendini gösterecektir ve ondan sonra örgünün akışı son derece rahat olacaktır. Yani örgünün hem arka yüzünde hem çeviriyoruz ön yüzünde göreceğiniz gibi aynı deseni yakalayabiliyorsunuz. 3 ters 1 düz, 3 ters 1 düz. Çeviriyoruz örneği yine aynı desen var 3 ters 1 düz, 3 ters 1 düz. Dolayısıyla örgünün ön ve arka yüzündeki aynı desenle muntazam bir şekilde atkılarınızı, kabanlarınızı, hırkalarınızı  rahatlıkla örüp giyebileceksiniz...  (Videolu anlatım için tıklayın)

Kolay gelsin...

Yorumlarınızı bekliyorum ;)

0 yorum:

Yorum Gönder