Sepet Örgü Örneği Yapımı

Yazan: Beyza 2 Mart 2014 Pazar | 05:55

Sevgili hanımlar, düz örgüyle ters örgüyü birleştirerek sepet örgüsü yapabiliriz. Bunu istediğimiz sayılarla değişik şekillerde uygulayabiliriz. Burada uyguladığımız sayı 5 ilmek ters, 3 ilmek düz. Hemen birlikte uygulayalım.

Sepet Örgü Örneği Yapım Resimleri














Yukarı resimdeki şekilde olduğu gibi, kenar ilmeğimizi aldık. İpliğimizi kendimize doğru çevirdik, ve 5 ilmek ters örüyorum. Şimdi ipliği arkaya çevirdim, 3 ilmekte düz öreceğim. Tekrar ipliği kendime çeviriyorum,

Sepet Örgü Örneği Yapım Resimleri















5 ilmek ters örüyorum, kalan ilmekleri  de düz olarak devam ettim. Örgünün arka yüzünde bu sefer bütün ilmeklerimi ters örmüyorum. Düz ilmeklerimi düz, ters ilmeklerimi ters örüyorum. Düz ilmeklerimi düz ördüğüm zaman örgünün ön yüzünde ters ilmek elde etmiş oluyorum. Örgünün ön yüzünde de arka yüzünde ters ördüğüm ilmekler düz olarak karşımıza çıkacak.

Hanımlar, düz örgüyle ters örgünün kombinasyonundan istediğimiz gibi çeşitli şekillerde örnekler çıkarabiliyoruz. 5 düz 5 ters kesme şeker yaptığımız gibi, bu sayıları değişik şekillerde, değişik sıralarda kullanıp burada yaptığımız gibi, 5 ters 3 düz şeklinde bir sepet deseni oluşturabiliyoruz. Bu sayıları istediğimiz kadar çoğaltabiliriz. Sıraları istediğimiz kadar genişletebiliriz. Dolayısıyla da örgüleriniz son derece sevimli, son derece güzel olacaktır. Biliyor musunuz, bu sepet örneği ile çok güzel battaniyeler yapabilirsiniz, hatta kendinize kabanlar bile yapabilirsiniz..

Sepet Örgü Örneği Yapım Resimleri

0 yorum:

Yorum Gönder