Ana Sayfa » » Türkan Şoray Kirpiği Örgü Yapımı

Türkan Şoray Kirpiği Örgü Yapımı

Yazan: Beyza 18 Ağustos 2014 Pazartesi | 08:58

Örgülerimizde her zaman doğanın içindeki maddelerden esinlenip isimler koymayız. Bazen de ülkemizde çok sevdiğimiz ünlülerin de isimlerini koyarız, şimdiki örneğimizde olduğu gibi. İsmi Türkan Şoray kirpiği. O sultanın güzel gözlerini anımsatan bir örnek. Hadi örneğe birlikte başlayalım ve birlikte oluşturalım.

Kenar ilmeğimizi aldık. Örnek örgünün arka yüzünde oluşturulacak. Bir ilmek ters ördüm, ipliği doladım, 2 ters ördüm doladım. 3 ters ördüm doladım, 4 ters ördüm, doladım. 5 ters ördüm, doladım. Ve 6 ters ördüm doladım. 6 tane ilmeği iplik kendime doğru olarak ters örüp bir kez şişe dolayıp 6 ilmeğimin işlemini bitirdim. 2 ilmeği örgünün ön yüzünde ters olacak şekilde, örgünün arka yüzünde ise düz olacak şekilde ördüm.


Tekrar 6 ilmek ters örüyorum, doluyorum. Hemen yanındaki iki ilmeği düz olarak örüyorum, örgünün arka yüzünde düz örüyorum. Bu iki ilmek örgünün ön yüzünde ters olacak ve kenar ilmeğimi örüyorum, örgünün ön yüzüne dönüyorum. Şimdi hanımlar, kenar ilmeğimi tekrar aldım, ipliği kendime doğru çevirdim, iki ters ilmeğimi ördüm. Bakın;


doladığım iplikleri serbest bırakıyorum, ördüğümü uzatıyorum. 6 ipliği de birden.. Bakın (3.22 sn) nasılda uzadı iplikler. Bakın 6 ilmeği de serbest bıraktım, doladığım ilmekleri serbest bıraktığım için iplikler uzadı.



Uzatılan bu 6 ilmeği sol şişime aldım ve şimdi öreceğim ipliğimi arkaya çeviriyorum. 6 ilmeği birlikte alarak bir kez düz ördüm, sol şişten çıkarmıyorum. Burada yaptığım işlem 6 ipten bir 6 daha çıkarmak. İpliği kendime çevirdim, birkez de ters ördüm. İpliği dışarıya çevirdim, düz ördüm, 3 oldu, ipliği kendime çevirdim ters ördüm, 4 oldu, ipliği dışarıya çevirdim, düz ördüm 5 oldu. 5 ilmeği elde ettim bile. İpliği kendime doğru çevirdim, altıncı ilmeği örüyorum ve artık sol şişten çıkarıyorum. Şöyle bir çektim, aradaki iki ilmeğimi ters ördüm. Tekrar ikinci 6 ilmeklik gruba aynı işlemi uygulamak üzere doladığım iplikleri serbest bırakıyorum. Ördüğümü alıp uzatıyorum, ve 6 ilmeğe de tekrar aynı işlemi uyguluyorum. Serbest bıraktığım iplikler ve uzattığım ilmikleri sağ şişten sol şişe geçiriyorum.

İpim, 2 tane ters ilmek ördüğüm için kendime doğru idi, şimdi onu arkaya çeviriyorum ve 6 ilmeği hep birden alıyorum. Düz örüyorum ve sol şişten çıkarmıyorum. İpliği kendime çeviriyorum, bu kez 6 ilmeği hep birlikte ters örüyorum. İpliği dışarıya çeviriyorum, yine 6 ilmeği düz örüyorum; 3 oldu, kendime çevirdim 4 oldu, dışarıya çevirdim 5 oldu, ve ipliği en son olarak kendime çevirdim, 6. ilmeği de ördükten sonra sol şişten serbest bırakıyorum.

Örgümü aşağıya doğru çekerek şöyle bir yerleşmesini sağlıyorum. Evet hanımlar 6 ilmekten 6 ilmek çıkardık. Örgünün arka yüzünde bütün bu ilmekleri düz olarak ördüğümde, yani kirpik şeklinde olan ilmeklerimi ters örüyorum ki örgünün ön yüzünde düz olsun. Aradaki 2 ilmeğimi örgünün arka yüzünde düz örüyorum ki, ön yüzünde ters olsun. Tekrar 6 ilmeği ters ördüm ve aradaki 2 ilmeği düz ördüm. Örgünün ön yüzünde aradaki 2 ilmek ters diğer Türkan Şoray Kirpiği dediğimiz motifler ise düz olarak ortaya çıkıyor.

Bu motif son derece abiye bir motif olup özellikle abiye kıyafetlerimizin üzerinde kullanacağınız şallarınızda rahatlıkla uygulayabileceğiniz, ipliğin ince olup şişin daha kalın uygulandığı bir örnekte inanılmaz güzellikte bir şal örtü meydana çıkarabilirsiniz. Size örneği şöyle göstermek istiyorum 938. İşte göz ve kirpikler. Güzel şallar örüp güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.


0 yorum:

Yorum Gönder